čtvrtek 19. února 2015

Italské Benátky, milovník Jan Saudek, vrtulníkové video Petra Jana Juračky a další úžasní autoři - zimní schůzka fotopixly 29. ledna 2015




V hojném počtu 11 příznivců fotografie a s jedním psím kamarádem jsme se sešli v salónku turnovského hotelu Paradis. Tentokrát padla šéfovací karta na mě. Program byl nabitý. Čtěte, jak probíhal program schůzky a inspirujte se.

Po vstupu do salónku na nás čekalo překvapení. Navštívila nás fotografka z Mnichova Hradiště Kačka B. Že by nová členka fotopixly?

Začínáme.

Inovativní MaK.

První rozehřívací hodinku měl na starosti MaK. Představil nám užitečné foto aplikace do mobilních telefonů:
·         Strike a pose
·         Photographer's Tools Pro
·         Phototools

Mia Anton - Bunny family
Krom jiného, ukázal fotografie malých holčiček, které napodobují dospělé ženy, dále snímky o cestování v čase od Jima AdamseDubai & Singapur photo.
Mě osobně zaujaly fotografie roztomilých králíčků a vtipné snímky s leguánem v roli modela, u kterých jsme se zasmáli.

Potom byla řada na mně.






Jan Saudek - Hluboká oddanost Veroniky
Milovník dam Jan Saudek

Na začátek jsem představila fotografa Jana Saudka. Zhlédli jsme prezentaci o jeho životě a tvorbě, která nebyla jen o korpulentních dámách. Inspiroval mě nedávný film „Fotograf“ s Karlem Rodenem v hlavní roli. Pustila jsem i krátkou ukázku z filmu. Mimochodem, film vřele doporučuji, herecké výkony byly skvělé. Pokud se zajímáte o fotografii, měli byste znát dílo a životy slavných fotografů, i přesto, že jejich tvorba není vaším šálkem čaje.








Lenka Dolečková - Západ slunce nad lagunou
www.fotocesta.cz
Promítačka Benátky 2014

Připravila jsem promítačku z mých fotografií, které jsem vytvořila během dvou návštěv italských Benátek v roce 2014. Věřím, že se fotopixlákům líbily. Benátky a jejich okolí jsou úžasné. Poklidné zapadlé uličky s plápolajícím prádlem ve vzduchu, nebo rušné náměstí San Marco s dunícími zvony věže. Vybere si každý. Místní příjemní lidé a atmosféra vás dostanou. 

S MaKem, Bohoušem, Petrem, Drahouškem a Šárkou jsme Benátky navštívili 7. – 14. 2. 2015 v době Benátského karnevalu. Byla to bomba, parádně jsme si to užili!

Potom byla trocha teorie. Zmínila jsem statistiku nejčastěji používaných značek fotoaparátů, kterými lidé pořizovali fotografie nahrané na sociální síť Flickr v roce 2014. 

Dále jsem ukázala vyhledávač napříč všemi Microstock fotobankami z webu Fotobanky.cz.

Schůzka pokračovala dál. Jak? Ráda sleduji české autory, nejlépe v mém věku. Jsou mi bližší a lépe si představím, co fotograf v mých letech dokáže.

Petr Jan Juračka - detail motýlího křídla Chrysiridia Rhiphaeus
Petr Jan Juračka– mikrosnímky a vrtulníkové video z vodopádů v Africe

O Petru Janovi jsem se dozvěděla teprve minulý rok v dokumentu na ČT2. Okamžitě mě zaujal. Z jeho práce vyzařuje nadšení. Uchvátily mě jeho mikrosnímky, které fotografuje pomocí světelných i elektronových mikroskopů, bezdrátově řízených blesků a časoměru. 

Má nádherné snímky Českého Švýcarska, divoké přírody a zvířat z celého světa.
Kromě těchto aktivit také podlehl kouzlu rádiem řízených vrtulníků a filmu. Na schůzce jsme zhlédli fotografie mikrosnímků motýlího křídla, timelapse video západů slunce a super video z vodopádů v Ugandě.

Od tvorby Petra Honzy Juračky jsem plynule přešla ke kreativním snímkům Gabriely Činkové.

Gabriela Činková - Vždycky někde sněží
Gabriela Činková – grafička a fotografka z Českého ráje

Její snímky považuji za kreativní. Po celém světě fotografuje svatby, portréty, produkty a některé snímky prokládá grafikou. Na Instagramu má úctyhodných 13 tisíc fanoušků!






Na členech jsem již viděla únavu. Smršť informací a inspirace byla náležitá. Proto schůzku zakončuji minimalistickými snímky Jirky Šebka.

Jiří Šebek - Chrám
Jiří Šebek a jeho černobílé linie

Autor, který se specializuje na fotografii architektury. Jak sám říká: „Miluji strohost kompozice, čistotu linií a jednoduchost motivu. Upřednostňuji černobílé fotografie, kde linie a struktura motivu nejlépe vynikne.“
Ve své volné tvorbě se zaměřuje na fotografii staré Prahy a detaily moderní architektury. Od roku 2008 také pravidelně pořádá fotografické workshopy.

Myslím, že druhá letošní schůzka se vydařila. Zajímáte se o fotografii? Pojďte mezi nás. Je jedno, jestli fotíte kompaktem, zrcadlovkou, mobilem, tabletem, na filmy, digitálně, anebo dokonce nefotíte vůbec, ale fotky vás baví. Nehraje to žádnou roli. Vítáme nové členy a názory.

Napište si o více informací na info@fotopixla.cz 

Tak zase příště na fotopixle!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.