pátek 9. ledna 2015

Slečny pod vodou, pesomyš, L.A., vřava foto mobilů – sešli jsme se 8. ledna


Foto okamžiky schůzky fotopixly 8. ledna 2015

Sešli jsme prvně v novém roce. 8 příznivců fotografie 8. ledna v turnovském salónku.

Co bylo na programu? Tentokrát jsem měl šéfovství schůzky fotopixly na starost já. Na kolegy čekalo hodně inspirace, tipů a fotografických novinek. Přečtěte si celý přehled nabitý inspirací.


Možná se ptáte, proč jsme se už tak dlouho nepotkali, poslední zápis na blogu je z července 2014. Scházíme se pravidelně každé 3 týdny. Ale v posledních měsících jsme nestíhali dělat zápisky na blog. Doplňovat je však už nebudeme. Zajímá-li vás, co se dělo na minulých schůzkách, zavolejte mi.

Jaký jsem připravil program na schůzku fotopixly 8. ledna 2015


Rozehřívačku jsem pojal představením autora Petera Thorpea a jeho povedených kompozic se psem. Proměňuje jej do rolí jiných zvířat a bytostí. „To určitě dělá ve Photoshopu,“ zazněly klasické předsudky účastníků schůzky, což jsem vyvrátil pohledem do zákulisí autora.

3 promítačky třech fotografů – Bahamy i Amerika


Under waterpodvodní portréty Eleny Kalis, jejích kamarádek a bahamských děvčat jsou úchvatné. Radost pohledět!

Kompozice odvážných scén Halzaima – ano, ty zřejmě autor tvořil uměle. Ale i tak mě z některých snímků mrazilo. Moc dobře vím, jaké je to stát na okraji výškové stavby, anebo letět volným pádem. Brrr.

Zajímavé snímky z Los Angeles a okolí od autora s nickem cole_younger_ jsem účastníkům schůzky ukázal jedinečnou krásu západu USA.

Největší problém fotografů? Nefokus. Pomůže fokusáček


Další na programu bylo předání speciálních novoročních přání, která jsem vymyslel a na koleně vyrobil. Oč šlo? Vytvořil jsem fokusáček – název jsem zvolil podle podobnosti ke slovu „hledáček.“ 

Skládací kapesní pomůcku, která fotografům pomáhá hledat zajímavé objekty na scéně. Po zamyšlení a obsáhlém analyzování největších chyb fotografů jsem totiž dospěl k názoru, že největším problémem je nepořádek na scéně. Mnoho rušivých elementů, špatně zvolený ořez. Na toto téma se rozepíšu jindy.

Zajímá vás více o fokusáčku? Napište mi, kontakt u mě na foto webu.

5 snímků do placu


Členy fotopixly jsem předem požádal, aby přinesli 5 svých nejlepších snímků za rok 2014, abychom je mohli společně okomentovat, posoudit. Výsledek? Různý. V součtu ale žádná sláva. Musíme zapracovat.

Markéta prezentovala pár foto okamžiků z výletů a zahrádky, Jitka ukázala další tvorbu stylu Monet, Petr nezklamal skvělými snímky žab a hmyzáků, Dali fotografiemi modelek ve stylu glamour, Bohouš představil povedenou fotografii z balónu, Lenka parádní přírodní scenérie. Já jsem nechal vybrat fotografie své publikum, a vytáhl 5 mých nejlépe hodnocených kousků ze sociálních sítí.

Po dotazu na aktuální tvorbu Lenka zmínila své foto aktivity – napsala ebook 8 věcí, které musíte vědět, než začnete fotit. Je ke stažení zdarma na webu její Fotocesty. Pokud bojujete s nastavením zrcadlovky, neváhejte.

Zadek Jen Selter vydělává milióny


Zmínil jsem případ Jen Selter, která díky svým fotografiím vydělává obrovské jmění. Začala tím, že si fotila své pozadí. Fanoušků přibývalo a přibývalo, časem projevili zájem o spolupráci sponzoři. Jen se tak občas vyfotografuje s nějakým produktem od sponzora, za což inkasuje dost peněz. Profil a zadek Jen Selter omrkněte na Instagramu.

Jak začít s fotobankami?


Zmínil jsem zajímavou diskusi, Jak znovu/začít s fotobankami. Jedna z rad v diskusi zněla „Prostě začni, křídla roztáhneš během letu.

Při té příležitosti jsem představil fotobanku Dollar Photo Club. Snímky, vektory a ilustrace zde nakoupíte za 1 dolar.

Nano portréty


Může někdo fotit portréty objektů tenčí než lidský vlas? Ano, Jonty Hurwitz to umí perfektně. Nejprve si ve studiu, které obsahuje desítky fotoaparátů, nasnímá skutečný model, pak převede do 3D a na speciální 3D tiskárně vyfotografuje.

Následně model umístí třeba mouše na hlavu, anebo na lidský vlas. Výsledkem jsou unikátní díla. Jonty Hurwitz je prostě jedinečný nanoportrétní fotograf.

Válečný fotograf Jan Šibík tvoří mobilem


Na webu Tipy jak fotit vyšlo interview s Janem Šibíkem. Tohoto fotografa, myslím, netřeba představovat. Přečtěte si rozhovor.

Jedno video, a na schůzce to začalo trochu vřít


Od mobilní Šibíkovy tvorby jsem plynule přešel na video rozhovor fotografů Jana Březiny a Petra Máry o současném stavu a smyslu fotografie. Video jsem ale po 10 minutách vypl. Někteří členové našeho fotospolku totiž nemohli přenést přes srdce, že prý ve videu pánové nadměrně propagují značku Apple a její produkty. Já si to nemyslím. Posuďte sami a na video se podívejte níže.



Jelikož jsem uživatelem jablečné značky, občas i já se setkávám s posměšky, že používám zařízení Apple. Mám pro to své důvody, které si však nechávám pro sebe. Znáte-li Apple ze své vlastní zkušenosti, je vám známa idea společnosti, a používáte jablečné produkty dlouhodobě, asi víte, o čem píšu. Osobně nemám vůbec zapotřebí své názory na značky někomu vnucovat. Proto mě vždy překvapí pobouřené reakce neapplistů. Nechápu je.

Honza s Petrem se ve videu snaží prezentovat aktuální stav fotografie. Zmiňují, že 90 % fotografií dnes vzniká pomocí mobilu nebo tabletu. Souhlasím s nimi. I já tahám těžkou zrcadlovku na cesty už jen málokdy. Více jsem se o tom rozepsal v článku Z 90 % fotografuji mobilem. Proč? 

Další vývoj fotopixly


Návazně na video a reakce na něj jsem účastníkům schůzky zmínil, proč jsem před x lety odešel z, pravěkými názory a tunami předsudků zaprděného, fotoklubu Safír, a založil fotoklub vlastní – fotopixlu. Nechci nikdy dopustit, abychom usnuli v době a novým technologiím se bránili jak čert kříži.

Budu dál razit směr moderny, inovací, využívání nových nástrojů, technologií a postupů k lepší tvorbě i prezentaci fotografií. Chápu, že někomu se to líbit nemusí. Každý člen fotopixly však má vždy možnost jít si svojí cestou.

Schůzka pokračovala. Jak?

Den Maji Topčagić


Dokument s názvem Jeden den portrétní fotografky jsem promítl z galerie 500px. Maja Topčagić svůj pracovní den portrétní fotografky a retušérky popisuje komplet, od rána do večera.

Jak na meta data dávkově?


Pro dávkovou úpravu fotografií, doplňování meta tagů, klíčových slov, i hromadné nahrávání fotografií do fotobank jsem ukázal přehled nástrojů pro fotobankéře.

Na jednom mém příkladu z Benátek jsem odprezentoval jednoduchost tvorby foto slideshow přímo v mobilním zařízení. Osobně aplikace a pomůcky, které mi šetří čas, vítám.



Zmrazte okamžiky díky slow motion


Ukázal jsem také výstupy slow motion aplikace SloPro, díky níž si můžete pomocí mobilu vytvořit slow motion video. Zvládá zaznamenávat i 1000 snímků za vteřinu – záleží, na jakém zařízení aplikaci použijete. Následně jsme zhlédli i pár ukázek z profi zařízení, které zvládá rychlost záznamu až 10 tisíc snímků za vteřinu.

40 velkých okamžiků světa



Například pokusy Nikoly Tesly, dokončení Bostonského ultra maratónu první ženou, Natírání Eiffelovy věže z roku 1932, poslední známou fotografii Titanicu na hladině, jeden z prvních koncertů The Beatles – jen pro 18 lidí, první jízdy londýnského metra, Elvise Presleyho v armádě, okamžiky Salvadora Dalího, i příchod Coca-Coly do Francie v roce 1950. Zhlédněte unikátní kolekci.

Jste z regionu a baví vás fotky? Připojte se k nám


Myslím, že první letošní schůzka se vydařila. Zajímáte se o fotografii? Pojďte mezi nás. Je úplně fuk, jestli fotíte kompaktem, zrcadlovkou, mobilem, tabetem, na filmy, digitálně, anebo dokonce nefotíte vůbec, ale fotky vás baví. Nehraje to žádnou roli. Vítámé nové členy a názory.

Napište mi o více informací na info@fotopixla.cz 

Tak zase příště na fotopixle!

Marián K., www.mariankabele.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.